
Contrallum
Tot allò que comenƧa s’acaba, i tot anvers tĆ© revers. I si a l’inici era la cambra fosca, l’epĆleg d’El tacte de la llum nomĆ©s podia ser un contrallum. Del negre al blanc, amb mĆŗsica del lluminós Bill Evans i la claretat meridiana amb quĆØ JĆØssica Jacques, Bernat Puigdollers i Xavier Franquesa caracteritzen, a manera de tĆtols de crĆØdit āfinal cinematogrĆ fic- els tres compromisos que Joan Ferrer ha treballat al llarg de tota la trajectòria.
CompromĆs amb la terra
Ā«No hi ha cap lĆmit que separi Joan Ferrer de Berga i el seu territori. Són la mateixa cosa:
Si la terra crema, ell sāencĆ©n.
Si la terra plora, els ulls se li neguen dāaiguaĀ»
Bernat Puigdollers, historiador de l’Art i comissari de l’exposició
CompromĆs amb la pintura
Ā«La pintura de Joan Ferrer ens arriba a manera dāobsequi, com un experiment. I el talent de lāartista consisteix a deixar que ens arribi sense precipitació, dialĆØcticament, amb saviesa i cautelaĀ».
Xavier Franquesa, catedrĆ tic de la UB
CompromĆs amb si mateix
Ā«El taller de Joan Ferrer Ć©s un laboratori vital on els estris de pintor esdevenen disparadors dāenergies artĆstiques que han fet de la seva vida lāacompliment quotidiĆ , obsessiu i disciplinat de les exigĆØncies mĆ©s inclements del dibuix i la pinturaĀ».
JĆØssica Jacques Pi, Professora Titular d’EstĆØtica i Teoria de les Arts de la UAB