Contrallum

Tot allò que comenƧa s’acaba, i tot anvers tĆ© revers. I si a l’inici era la cambra fosca, l’epĆ­leg d’El tacte de la llum nomĆ©s podia ser un contrallum. Del negre al blanc, amb mĆŗsica del lluminós Bill Evans i la claretat meridiana amb quĆØ JĆØssica Jacques, Bernat Puigdollers i Xavier Franquesa caracteritzen, a manera de tĆ­tols de crĆØdit —final cinematogrĆ fic- els tres compromisos que Joan Ferrer ha treballat al llarg de tota la trajectòria.

 

CompromĆ­s amb la terra

 

«No hi ha cap límit que separi Joan Ferrer de Berga i el seu territori. Són la mateixa cosa:

Si la terra crema, ell s’encĆ©n.

Si la terra plora, els ulls se li neguen d’aiguaĀ»

Bernat Puigdollers, historiador de l’Art i comissari de l’exposició

CompromĆ­s amb la pintura

Ā«La pintura de Joan Ferrer ens arriba a manera d’obsequi, com un experiment. I el talent de l’artista consisteix a deixar que ens arribi sense precipitació, dialĆØcticament, amb saviesa i cautelaĀ».

Xavier Franquesa, catedrĆ tic de la UB

CompromĆ­s amb si mateix

Ā«El taller de Joan Ferrer Ć©s un laboratori vital on els estris de pintor esdevenen disparadors d’energies artĆ­stiques que han fet de la seva vida l’acompliment quotidiĆ , obsessiu i disciplinat de les exigĆØncies mĆ©s inclements del dibuix i la pinturaĀ».

JĆØssica Jacques Pi, Professora Titular d’EstĆØtica i Teoria de les Arts de la UAB