
Programa educatiu.
Educar a través de l’art és un dels reptes que tenim avui en dia per a la formació integral de les persones. L’exposició Joan Ferrer. El tacte de la llumés una gran oportunitat per desenvolupar la competència cultural i artística, expressar la creativitat i poder participar activament en la vida cultural de la nostra comunitat.
El programa educatiu de Joan Ferrer. El tacte de la llums’ha elaborat a l’entorn de l’obra i la figura del pintor berguedà per acostar infants, joves i adults a un art que pren com a referent el nostre territori per ser reinterpretat des d’un llenguatge universal, el de la pintura més actual.
Consta de visites-taller i visites dinamitzades organitzades per nivells educatius:

Educació Infantil
fitxa El llenguatge del color. Visita-taller.
Adreçada a infants d’entre 3 i 6 anys.
Durada: 75 minuts.
La llum, color i la textura com a mètodes expressius. Parlarem dels colors que ens envolten i analitzarem quins son els colors que composen la nostra terra.
Què diferencia els colors que som capaços de percebre amb els que utilitza Joan Ferrer?

Educació Primària
fitxaParlem en Art. Visita-taller.
Adreçat a nenes i nens d’entre 6 i 12 anys.
Durada: 90 minuts.
L’art com a llenguatge universal. Després de definir què és un artista parlarem sobre els motius que mouen els artistes a treballar. Arribarem a la conclusió de que la diferència entre un artista i una altra professió és que l’art no neix d’una necessitat bàsica, però si simbòlica...

Educació Secundària
fitxaComposem!. Visita dinamitzada.
Adreçada a noies i nois d’entre 12 i 16 anys.
Durada: 90 minuts.
L’art com a canal de comunicació i la composició com a mètode expressiu. Aprofundirem en la idea que l’art és un canal personal i íntim que ens permet comunicar-nos. En quins casos podria ser útil utilitzar l’art? A qui ens dirigiríem si fóssim artistes?

Batxillerat i Formació Professional
fitxaMaterialitzar l'expressivitat. Visita dinamitzada.
Adreçada a joves a partir de 16 anys.
Durada: 90 minuts.
Després de comprovar que les obres d’art poden ser “llegides” pel públic, veurem de quina manera ens afecta l’obra de Joan Ferrer en comparació amb altres artistes actuals.

Educació especial
fitxaLa mirada de Joan Ferrer. Visita.
Adreçada a infants, joves i adults d’educació especial.
Durada: 90 minuts.
La mirada de Joan Ferrer és una mirada personal i intima cap a les coses que estima. Quins colors li agraden a Joan Ferrer? Quins ens agraden a nosaltres?

Joan Ferrer en família
fitxaVisita.
Adreçada a famílies amb infants.
Durada: 75 minuts.
Preu: 1 euro per persona.
L’activitat en família consta d’un recorregut pels diferents àmbits de l’exposició on es dialoga al voltant d’una selecció d’obres. Permet acostar-se a la pintura de Joan Ferrer a partir de jocs d’observació i de propostes creatives.

Visites per a grups
fitxaVisita.
Adreçada a col·lectius i al públic en general.
Durada: 50 minuts.
Preu: 1 euro per persona.
Visites comentades a l’exposició conduïdes per educadors o especialistes d’art per conèixer l’obra de Joan Ferrer i disposar d’eines per a la seva interpretació, conèixer de prop la figura de l’artista i els processos creatius.

Sessió educativa adreçada a formadors
fitxaPresentació del Programa Educatiu de l’exposició antològica al professorat d’Educació Infantil, Primària, Secundària, Batxillerat, Cicles formatius i Educació especial. Sessió oberta també a artistes i professionals de l’art.
Comptarà amb la presència de Joan Ferrer.
Informació i reserves.
A partir del 3 de setembre.
Visites educatives. De dilluns a divendres, de 10 a 13h. Grups de 25-30 alumnes (màxim). Horari de les visites: sessió a les 10h i a les 11,15h. Possibilitat de dues visites simultànies.
Visites en família. Dissabtes a les 18h i diumenges a les 11h.
Visites concertades per a grups i particulars. Divendres, dissabtes i diumenges a les 18h. Cal reserva prèvia.
En la fitxa d’informació de cada activitat hi trobareu l’enllaç a un formulari que us permet fer la reserva de l’activitat. També podeu contactar amb nosaltres a través del correu electrònic.