Trama

L'essĆØncia de la mostra. Joan Ferrer en acció, pintant l’obra Un minut o dos de silenci

En el decurs de les setmanes en quĆØ en Joan Ferrer s’apropiarĆ  del konvent per posar-hi un estudi efĆ­mer, el veurem plantejar el quadre, crear-hi textures, donar-hi color, dubtar, preguntar, dialogar amb el llenƧ. La visita serĆ  sempre diferent, perquĆØ el trobarem pensant, dibuixant, pintant, teixint o badant. Amb xerrera o sense. Content per una troballa creativa que ens explicarĆ  entusiasmat o contrariat perquĆØ haurĆ  decidit, qui ho sap, enfosquir tot el llenƧ amb una capa de negre per entelar-nos la mirada. Un privilegi, aquest de trobar-lo a l’estudi, que succeirĆ  unes hores cada dia.

I quĆØ farem si no coincidim amb en Joan Ferrer treballant al ‘estudi?

Pot passar, però això tambĆ© forma part de l’exposició. Poques vegades haureu tingut l’oportunitat de veure la cuina de l’art. Entrareu en la intimitat de l’artista, l’espai on es produeix la creació. L’ordre en quĆØ deixa l’espai, l’obra en procĆ©s, les textures plantejades, el llenƧ nu i en un estadi que no estĆ  fet encara per ser mirat. Joan Ferrer s’exposa que entreu en aquesta dimensió i contempleu com reposa l’obra abans de tornar a transformar-se.

Tot i això, en els moments en quĆØ en Joan Ferrer no sigui a l’estudi el podreu veure treballar grĆ cies als enregistraments que en Jordi Plana realitzarĆ  en cada intervenció. AixĆ­ tindreu les dues dimensions de l’espai visitable: el moment en quĆØ l’autor hi treballa (que tambĆ© podreu seguir a travĆ©s d’aquesta pĆ gina) i la quietud en quĆØ deixa l’estudi.