Trama

L'essĆØncia de la mostra. Joan Ferrer en acciĆ³, pintant lā€™obra Un minut o dos de silenci

En el decurs de les setmanes en quĆØ en Joan Ferrer s’apropiarĆ  del konvent per posar-hi un estudi efĆ­mer, el veurem plantejar el quadre, crear-hi textures, donar-hi color, dubtar, preguntar, dialogar amb el llenƧ. La visita serĆ  sempre diferent, perquĆØ el trobarem pensant, dibuixant, pintant, teixint o badant. Amb xerrera o sense. Content per una troballa creativa que ens explicarĆ  entusiasmat o contrariat perquĆØ haurĆ  decidit, qui ho sap, enfosquir tot el llenƧ amb una capa de negre per entelar-nos la mirada. Un privilegi, aquest de trobar-lo a l’estudi, que succeirĆ  unes hores cada dia.

I quĆØ farem si no coincidim amb en Joan Ferrer treballant al ‘estudi?

Pot passar, perĆ² aixĆ² tambĆ© forma part de l’exposiciĆ³. Poques vegades haureu tingut l’oportunitat de veure la cuina de l’art. Entrareu en la intimitat de l’artista, l’espai on es produeix la creaciĆ³. L’ordre en quĆØ deixa l’espai, l’obra en procĆ©s, les textures plantejades, el llenƧ nu i en un estadi que no estĆ  fet encara per ser mirat. Joan Ferrer s’exposa que entreu en aquesta dimensiĆ³ i contempleu com reposa l’obra abans de tornar a transformar-se.

Tot i aixĆ², en els moments en quĆØ en Joan Ferrer no sigui a l’estudi el podreu veure treballar grĆ cies als enregistraments que en Jordi Plana realitzarĆ  en cada intervenciĆ³. AixĆ­ tindreu les dues dimensions de l’espai visitable: el moment en quĆØ l’autor hi treballa (que tambĆ© podreu seguir a travĆ©s d’aquesta pĆ gina) i la quietud en quĆØ deixa l’estudi.