Trama
L'essĆØncia de la mostra. Joan Ferrer en acció, pintant lāobra Un minut o dos de silenciEn el decurs de les setmanes en quĆØ en Joan Ferrer s’apropiarĆ del konvent per posar-hi un estudi efĆmer, el veurem plantejar el quadre, crear-hi textures, donar-hi color, dubtar, preguntar, dialogar amb el llenƧ. La visita serĆ sempre diferent, perquĆØ el trobarem pensant, dibuixant, pintant, teixint o badant. Amb xerrera o sense. Content per una troballa creativa que ens explicarĆ entusiasmat o contrariat perquĆØ haurĆ decidit, qui ho sap, enfosquir tot el llenƧ amb una capa de negre per entelar-nos la mirada. Un privilegi, aquest de trobar-lo a l’estudi, que succeirĆ unes hores cada dia.
I quĆØ farem si no coincidim amb en Joan Ferrer treballant al ‘estudi?
Pot passar, però això tambĆ© forma part de l’exposició. Poques vegades haureu tingut l’oportunitat de veure la cuina de l’art. Entrareu en la intimitat de l’artista, l’espai on es produeix la creació. L’ordre en quĆØ deixa l’espai, l’obra en procĆ©s, les textures plantejades, el llenƧ nu i en un estadi que no estĆ fet encara per ser mirat. Joan Ferrer s’exposa que entreu en aquesta dimensió i contempleu com reposa l’obra abans de tornar a transformar-se.
Tot i això, en els moments en quĆØ en Joan Ferrer no sigui a l’estudi el podreu veure treballar grĆ cies als enregistraments que en Jordi Plana realitzarĆ en cada intervenció. AixĆ tindreu les dues dimensions de l’espai visitable: el moment en quĆØ l’autor hi treballa (que tambĆ© podreu seguir a travĆ©s d’aquesta pĆ gina) i la quietud en quĆØ deixa l’estudi.
